Harry and Hermione

Temat: SWAP Z 1.6 TD (1V) na 1,9 tdi
kilka razy już dawałem na forum lika do .pdf`a gdzie jak byk jest napisane, że kkk k14 fabrycznie wytrzymyje ok 0, 96 bara więc podkręcenie jej do wartości większej nie stanowi żadnego problemu oraz to że jest to "małe" turbo owiele szybciej się rozkręca. Oraz co jeszcze jest plusem na strone kkk to bardzo łatwo można zwiekszyć/zmniejszyć doładowanie za pomocą klucza i śrubokręta.

co do tej nieszczęsnej pompy to można wymienić samą górę z gruszką.
ta cała gruszka ma zaworek który w zależności od ciśnienia doładowania przymyka powrót paliwa do zbiornika /wtedy wtryskiwacze dają więcej paliwa/. W zwykłej pompie dawka jest stała.

jak już bedziesz zaopatrywał się w pompe wtryskową to najlepsza bedzie od silników RA/SB następnie do JR a pompy od 1.9 TD omijaj z daleka chyba, że masz tzw boost pin z pompy od 1.6TD.

tu znajdziecie różnice w tych pinach

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23469



Temat: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Zainteresowałem się tym tematem, bo też mam 1V i chcę go podkręcić. Na początek wrzuciłem pompę z Passata 1,6 TD JR i wskaźnik doładowania. Efekt jest taki, że auto dużo lepiej przyspiesza jak turbo zaczyna pompować. Tylko, że tu pojawia się problem, ponieważ sprzęgło ślizga na trochę 3, mocno na 4, 5 biegu. Jakieś 3 tys. km wcześniej wymieniłem sprzęgło (nowa tarcza + docisk Valeo 200 mm i nowa linka sprzęgła). Co to może być? Olej raczej się nie dostał, bo przy wymianie oglądałem nie było nic tam zalane, linka też jest dobrze ustawiona. Dodam, że mam skrzynię 4T. Czy to możliwe, że Valeo jest tak marnej jakości, że pada po 3 tys. km? Jakie wy macie sprzęgła w 1V, JR, RA, SB, szczególnie w tych podkręconych?

Sprawa sprzęgła się wyjaśniła, okładzina była zalana olejem ze skrzyni. Z braku czasu no i środków została zmieniona tylko okładzina, niestety na taką z firmy Luk :/ W odległych planach Sachs 210 mm.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55639


Temat: Wymiatajace 1.6 TD z Polski
Witam.
Dziś cały dzień z szukajką poczytałem na forum o podkręceniu turbo i dawki paliwa.
Trochę jednak jest sprzecznych opinii i nie bardzo można się zorientować jak to jest z 1.9 TD z tą pompą.
Chciałem zobaczyć jak to u mnie w praktyce wygląda. Odręciłem 4 sruby od pokrywy pompy i gdy odkładałem ostatnią, sprężyna wywaliła wszystko na wierzch. Nie wiem teraz jak miałem ustawiony tłoczek w cylinderku. W poście zaprzala wyczytałem, że rysą w lewą stronę.
Dla pewności: tzn. w stronę otworu na cylinderku?
U mnie są dwie rysy w odległosci około 1,5 mm od siebie. Myślę, że świadczy to o tym, że już ktoś tam grzebał
Tłoczek jest walcowy (niewspółosiowy).
Pytanie: Żeby zwiększyć dawkę, to muszę lekko zeszlifować żółtą plastikową podkładkę, obrócić o 30 - 45 stopni zębaty pierścień i lekko wkręcić śrubę pod wężem, któru steruje ciśnieniem od turbo?
Czy muszę kupić tłoczek z membraną do JR? Jeśli tak, to w sklepie VW dostanę?

Teraz takie pytanie: Po co jest ta rurka, którą zaznaczyłem na drugim zdjęciu? To w zasadzie taki kapturek gumowy, po zdjęciu którego mam otwór do pompy (ok. 3mm). Jak narazie to mam z tym zagwozdkę, no bo jak ciśnienie ma poruszać membraną, to otwór zakłóca to sterowanie. Moze ktoś wie?

I jeszcze jedno. Na piewszym zdjęciu mam zaznaczoną nr-em 2 końcówkę jakby uciętą z trochę postrępionym szmacianym oplotem. Tak ma być, czy coś tam mam ucięte?
Nr 1 to ta podkładka do zeszlifowania, by tłoczek głębiej wchodził.
Pozdrawiam
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44197