Harry and Hermione

Temat: jaki kąt wyprzedzenia wtrysku V40 1,9 TD 1998
ustawienie tej pompy odpowiada w jakim położeniu tłoka następuje wtrysk.

gdy silnik pracuje z niewielką prędkością obrotową wtrysk może następować tuż przed górnym zwrotem tłoka, zaś przy większych obrotach potrzebny jest wcześniejszy początek wtrysku czyli kąt wyprzedzenia wtrysku musi być coraz większy

Ale to co powyżej nie ma znaczenia jak silnik jest zimny żeby odpalić zimnego diesla
trzeba zablokować wyłączyć zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku kąt jest wtedy stały

Wniosek z tego taki że statyczny kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony żeby ten elektrozawór spełniał swoje zadanie
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=11717



Temat: nierowna praca silnika
nierowna praca silnika
  Witam Kolegow! Mam problem z moim Transitem 2,5D rocznik 93.Dwa dni temu zaczal w czasie jazdy pracowac jakby na dwa cylindry, ale po odjeciu gazu, wrocilo wszystko do normy. Kiedy na postoju wylaczylem silnik - nie dal sie ponownie uruchomic. Dopiero po odpowietrzeniu srubami mocujacymi przewody do wtryskow-odkrecalem po kolei -i przy trzecim zaskoczyl. Wymienilem podejrzany przewod paliwowy-od filtra do pompy. Sprawa sie powtorzyla kilkakrotnie. Obecnie - mimo ze wtryski odpowietrzone, w przewodzie paliwowym ( zalozylem przezroczysty ) nie ma pecherzykow powietrza, silnik po dodaniu gazu wchodzi na obroty, potem spada do obrotow biegu jalowego i ponownie na zadane obroty wchodzi. Powtarza sie to regularnie! Pomozcie prosze, bo siedze uziemiony na obczyznie!!! Z gory dzieki!

[ Dodano: 18-12-2007, 19:08 ]
Witam ponownie! Problem rozwiazalem sam - na szczescie! Przyczyna niedomagan przeze mnie opisanych bylo obluzowanie sie konektorka laczacego przewody z elektrozaworem. Pod wplywem drgan silnika, raz laczyl on raz rozlaczal przeplyw paliwa. Glupota nie? Moze sie komus ta wiedza przyda! "Przytomni" hiszpanscy mechanicy zabierali sie za wymontowywanie, regenerowanie pompy wtryskowej, wtryskow. Pozdrawiam!ps.sorki za brak polskich znakow pisarskich. Korzystam z kawiarenkowego kompa i nijak tu nie znalazlem "naszych" znaczkow.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=34948


Temat: Dodatek STP do wtryskow Common rail. Pomoze czy zaszkodzi?

  STP ma dwa preparaty do silników diesla:
- do czyszczenia wtrysków,
- do czyszczenia układu paliwowego.

Ten pierwszy - mimo nazwy - nie czyści wtrysków w środku, ale jego zadaniem jest usunięcie nagaru i złogów laki na końcówce wtrysku tak, aby rozpylał prawidłowo paliwo.
Drugi do całego układu paliwowego czyści wszystko - zbiornik, obydwie pompy, elektrozawory, wtryski w części paliwowej itd. Ma silne własności myjące.

Ja już od prawie 30 lat używam STP, teraz także w tdci, zwłaszcza ten do całego układu wyraźnie "odmładza" układ zasyfiony opałem z kwasem - niestety jest bardzo trudno dostępny. Staram się wlewać go co ok 5000km.Ten do wtrysków wszędzie jest, ale ja akurat przy stosowaniu tego nie zauważyłem jakiś specjalnych efektów.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78893


Temat: [90KM] wymiana oleju a klekot silnika

a moze zadam glupie pytanie a jak to sie ustawia??

Nie chcę się wtrącać, ale przestawienie rozrządu nawet o 2 zęby nie spowoduje wielkich problemów z rozruchem tego silnika. Najpierw kontrola rozrządu, na końcu ustawienie pompy czujnikiem zegarowym. Do tej operacji trzeba mieć czujnik np. taki http://www.ts-aligner.com/mitutoyo.gif i specjalny uchwyt do niego. Całość wkręca się w otwór u góry pompy wtryskowej, ustawia silnik w określonym położeniu i odczytuje wskazania czujnika a następnie o ile to jest konieczne koryguje ustawienie pompy lub jej koła zębatego, aby uzyskać żądane wskaznia. Można to zrobić na ucho, wymaga to pewnej wprawy i doświadczenia. Powiedzenie, że padła pompa albo elektronika jest mocno niejednoznaczne - nie daj się zrobić w balona

Najczęstrzą przyczyną niesprawności tej pompy jest elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku. Nie mam pod ręką żadnej ilustracji, jak to działa, ale polecam lekturę Automatic speed–advance/start–retard, low load advance and electromagnetic injection advance mechanisms. Dotyczy to co prawda serii 400, ale na nasze potrzeby wystarczy: na rysunku 1 element z numerem 2 powoduje przestawienie krzywki 9 za pomocą elektrozaworu 3 i sprężyny 6 względem obracającego się wału pompy w taki sposób, że rolki 7 naciskają tłoczki 1 w innym czasie (zależnym od kąta obrotu krzywki 9). Powoduje to zmianę chwili początku wtrysku.

PS: w pomach D4192 nieco inaczej wygląda mechanizm tłok-sprężyna, ale idea regulacji jest taka sama.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=13863


Temat: [Turbo Diesel] Czy jest zawór w baku paliwa?
Elektrozawór w pompie wtryskowej ma dwa zadania - odcina dopływ paliwa do silnika i go gasi oraz uniemozliwia cofanie sie paliwa do baku. Tak jak napisał ZielonyTBG - nieszczelności mogą powodować cofanie paliwa.
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=5907


Temat: Jak dziala instalacja DWUZBIORNIKOWA ?...
Krotki opis dzialania instalacji dwuzbiornikowej

Instalacja dwuzbiornikowa, jak sama nazwa wskazuje posiada dwa zbiorniki. Jeden z nich zatankowany jest olejem napedowym ON, a drugi olejem roslinnym OR ( lepsze efekty mozna uzyskac dolewajac, latem do OR okolo 10% ON, a zima utrzymac minimum 20% zawartosci ON w OR ).
Jak wiadomo jazda przy uzyciu OR jako paliwa nadaje sie tylko w wypadku dlugich odcinkow ktore musimy pokonac jednorazowo. Poniewaz samo rozgrzanie po starcie, oraz plukanie przed unieruchomieniem silnika zabiera srednio okolo 10 km, w zaleznosci od pory roku.

Po uruchomieniu silnika uruchamiamy instalacje i od tego momentu OR bedzie podgrzewany i po uzyskaniu minimum temperature okolo 70°C zostaje podawany do pompy wtryskowej ( przelaczenie nastepuje automatycznie ).
Sa dwa sposoby jego podgrzewania:

- przy pomocy podgrzewacza elektrycznego, oraz cieczowego wymiennika ciepla (np. plytowego)
- przy uzyciu tylko cieczowego wymiennika ciepla.

W pierwszym przypadku OR po uruchomieniu silnika i wlaczeniu instalacji, podgrzewany jest w podgrzewaczu elektrycznym przy pomocy swiecy zarowej i w wymienniku ciepla ( ciecza chlodzaca silnik ).
Po przelaczeniu sie elektrozaworow, plynacy OR podgrzewany jest w wymienniku ciepla, a nastepnie ( i tylko w poczatkowej fazie ) dogrzewany w podgrzewaczu elektrycznym. W momencie uzyskania przez silnik pelnej temperatury, ciecz chlodzaca calkowicie przejmuje role podgrzewania i od tego momentu elektryczny podgrzewacz zostaje wylaczony.
Jezeli w instalacji uzyto tylko cieczowy wymiennik ciepla to calkowite podgrzewanie OR nastepuje w wymienniku i dopiero po osagnieciu przez niego odpowiedniej temperatury (okolo 70°C) nastepuje przelaczenie na zasilanie silnika OR.

Oba te uklady maja swoje plusy i minusy. Jak w pierwszym przypadku plusem jest szybkie przelaczenie sie elektrozaworow na zasilanie OR, to minusem jest to ze w dalszym ciagu pracuje elektryczny podgrzewacz ktory (na swiecy zarowej) posiada moc 170 W.
W drugim przypadku olej podgrzewany jest tylko przy uzyciu wymiennika ciepla i to wydluza czas poswiecony na podgrzewanie OR. Minusem jest rowniez to ze po przelaczeniu sie elektrozaworow na OR w krotkim czasie moze nastapic ponowne przelaczenie sie elektrozaworow, ale teraz ponownie na zasilanie ON, a to z powodu ze OR przeplywajacy przez wymiennik ciepla, schlodzil go do temperatury jaka ponownie przelancza elektrozawory. Takie zaklocenia moga nastapic kilkakrotnie ( szczegolnie w okresie zimowym ) do momentu uzyskania przez OR takiej temperatury, ktora nie doprowadzi do schlodzenia wymiennika ciepla. Tych zaklocen mozna zapobiec jezeli zamontowany bedzie wiekszy wymiennik ciepla.

Instalacje, a wlasciwie ich obieg OR zaopatrzone sa w filtr paliwa wraz z podgrzewaczem ktorego glownym zadaniem jest ulatwienie przeplywu OR przez filtr. Tutaj rowniez sa dwie mozliwosci jego podgrzewania. Elektrycznie lub cieczowo.

- elektrycznie przy pomocy umieszczonego podgrzewacza miedzy uchwytem filtra,
a samym filtrem,
- cieczowo przy uzyciu malego cieczowego wymiennika ciepla rowniez umieszczonego
miedzy uchwytem i filtrem.

Tutaj tez mamy plusy, oraz minusy.
Elektryczny podgrzewacz pracuje tak dlugo az naplywajacy OR ze zbiornika posiadal bedzie temperature okreslona czujnikiem temperatury na uchwycie filtra (okolo 40°C).
W przypadku cieczowego wymiennika ciepla trzeba wykonac dodatkowy obieg do jego zasilania ciecza z ukladu chlodzenia silnika.
W obu jednak przypadkach OR powracajacy z pompy wtryskowej ma niejednokrotnie teperature okolo 60°C, podnosi on temperature OR w zbiorniku stwarzajac efekt podgrzewanego zbiornika paliwa.

Przed unieruchomieniem silnika ( okolo 3 km ), nalezy wylaczyc instalacje celem wyplukania OR z ukladu, oraz napelniena go ponownie ON potrzebnym do ponownegu uruchomienia silnika.

Pytanie! Czy mozna jezdzic zima na OR i przy uzyciu instalacji DWUZBIORNIKOWEJ ???
Oczywiscie, znam takich ktorzy jezdza przy temperaturze -20°C i nie maja najmniejszych problemow. Zalezy to tylko od dyscypliny, oraz powagi podejscie do sprawy .

Krazy wiele wypowiedzi na temat zastosowania OR jako "paliwa" i prawie wszystkie zbiegaja sie do jednego punktu.
Trzeba zastosowac podgrzewacze.
Jednak moze ich byc wiele, jednak jezeli nie uzyskamy tak wysokiej temperatury aby maksymalnie zmniejszyc lepkosc OR to efekt bedzie mizerny, a skutek...... Czas pokaze.
Źródło: ekoforum.pl/forum/viewtopic.php?t=124


Temat: GT żuciła palenie :(
2 załącznik(i) Centralka wtrysku (common rail EDC-16C8)
Zamontowana jest w komorze silnika na prawym boku. Centralka jest typu ''flash e.p.r.o.m.'', to znaczy można ją zaprogramować z zewnątrz, bez konieczności bezpośredniego dostępu do hardware.

W centralce wtrysku wbudowany jest czujnik ciśnienia bezwzględnego.

STYKI WYJŚCIOWE:

KONEKTOR A:

1, Styk dodatni cylindra 3
2, Styk dodatni cylindra 2
3. Nie podłączony
4, Styk dodatni regulatora ciśnienia paliwa
5, Nie podłączony
6, Nie podłączony
7, Nie podłączony
8, Styk ujemny czujnika ciśnienia paliwa
9, Nie podłączony
10. Nie podłączony
11, Styk dodatni czujnika fazy
12, Styk ujemny czujnika obrotów silnika
13, Styk dodatni czujnika doładowania
14, Nie połączony
15, Styk ujemny zaworu elektropneumatycznego sterowania ciśnieniem turbosprężarki
16, Styk dodatni wtryskiwacza cylindra 1
17, Styk dodatni wtryskiwacza cylindra 4
18, Nie podłączony
19, Nie podłączony
20, Styk ujemny czujnika fazy
21, Nie połączony
22, Nie podłączony
23, Styk ujemny czujnika ciśnienia doładowania i temperatury zasysanego powietrza
24, Nie podłączony
25. Nie połączony
26. Nie połączony
27, Styk dodatni czujnika obrotów silnika
28, Styk dodatni czujnika ciśnienia paliwa
29, Styk dodatni przepływomierza
30, Nie podłączony
31, Styk ujemny wtryskiwacza cylindra 2
32, Nie podłączony
33, Styk ujemny wtryskiwacza cylindra 4
34, Styk ujemny regulatora ciśnienia paliwa
35, Sygnał czujnika zbyt niskiego ciśnienia oleju silnikowego
36, Nie podłączony
37, Sygnał czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu
38, Nie podłączony
39, Nie podłączony
40, Sygnał czujnika ciśnienia doładowania
41, Styk ujemny czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
42, Sygnał natężenia przepływu powietrza przepływomierza powietrza
43, Sygnał czujnika ciśnienia paliwa
44, Styk ujemny przepływomierza
45, Nie podłączony
46, Styk ujemny wtryskiwacza cylindra 3
47, Styk ujemny wtryskiwacza cylindra 1
48, Nie połączony
49, Nie podłączony
50, Sygnał czujnika fazy
51, Nie podłączony
52, Nie podłączony
53, Sygnał czujnika temperatury zasysanego powietrza
54, Nie podłączony
55, Nie podłączony
56, Nie podłączony
57, Nie podłączony
58, Sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
59, Styk ujemny siłownika elektrozaworu przepustnicy do kontrolowania wyłączania
60, Styk ujemny elektrozaworu EGR

KONEKTOR B

1, Zasilanie poprzez przekaźnik główny
2, Masa centralki
3. Nie podłączony
4, Masa centralki
5, Zasilanie poprzez przekaźnik główny
6, Masa centralki
7, Nie podłączony
8, Styk ujemny bieżni 2 potencjometru na pedale przyspieszenia
9, Sygnał bieżni 1 potencjometru na pedale przyspieszenia
10, Styk ujemny sygnału temperatury paliwa
11, Sygnał czujnika temperatury paliwa
12. Nie podłączony
13. Nie połączony
14, Nie połączony
15, Nie połączony
16, Nie podłączony
17, Sygnał wyłącznika pedału hamulca
18, Nie podłączony
19, Nie podłączony
20. Nie połączony
21, Nie połączony
22, Nie podłączony
23, Nie podłączony
24, Nie podłączony
25, Linia K
26. Nie połączony
27, Nie połączony
28, Sygnał key ON
29, Przekaźnik sprężarki układu klimatyzacji
30, Styk ujemny bieżni 1 potencjometru na pedale przyspieszenia
31, Sygnał bieżni 2 potencjometru na pedale przyspieszenia
32, Nie podłączony
33, Nie podłączony
34, Nie połączony
35, Nie połączony
36, Nie podłączony
37, Nie podłączony
38, Resume Cruise Control
39, Nie podłączony
40, Nie połączony
41, Nie połączony
42, Sygnał z quadrinary
43, Nie podłączony
44, Nie podłączony
45, Styk dodatni bieżni 1 potencjometru na pedale przyspieszenia
46, Styk dodatni bieżni 2 potencjometru na pedale przyspieszenia
47, Linia W immobilizer
48, Wyjście sygnału o obrotach silnika do zrobotyzowanej skrzyni biegów
49, Nie podłączony
50, Nie podłączony
51, Nie podłączony
52, Sygnał feedback (zwrotny) z centralki świec żarowych
53, Nie podłączony
54, Żądanie włączenia układu klimatyzacji poprzez przycisk sterowniczy
55, Nie podłączony
56, Styk dodatni cruise control
57, Nie podłączony
58, Nie podłączony
59, Nie podłączony
60, Nie podłączony
61, C-CAN low z centralki ABS
62, C-CAN high z centralki ABS
63, Nie podłączony
64, Nie podłączony
65, Nie podłączony
66, Nie podłączony
67, Nie podłączony
68, Polecenie przekaźnika nagrzewnicy filtra paliwa
69, Polecenie przekaźnika włączenia2go biegu elektrowentylatora chłodzenia silnika
70, Nie połączony
71, Lampka sygnalizacyjna MIL
72, Polecenie włączenia przekaźnika głównego
73, Nie podłączony
74, Sygnał obecności wody w filtrze paliwa
75, Nie podłączony
76, Nie podłączony
77, On/Off cruise control
78, Sygnał zmniejszenia prędkości cruise control
79, Sygnał wyłącznika pedału sprzęgła
80, Sygnał 2. wyłącznika pedału hamulców (tylko dla wersji z cruise control)
81, Sygnał z quadrinary
82, Nie podłączony
83, C CAN low do body computer
84, C CAN high do body computer
85, Nie podłączony
86, Nie podłączony
87, Nie podłączony
88, Nie podłączony
89, Nie podłączony
90, Polecenie przekaźnika włączenia 1go biegu elektrowentylatora chłodzenia silnika
91, Sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa
92, Nie podłączony
93, Sterowanie włączeniem świec żarowych
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=18295